Найбільший в Україні проєкт про пандемію «Коронавірус_інфо» співпрацює з МОЗ на волонтерських засадах

Проєкт «Коронавірус_інфо» наразі налічує понад 3,5 млн підписників у Viber та більше 817 тисяч у Telegram. Це найбільші в Україні спільноти за кількістю підписників.

Проєкт створює команда Інституту когнітивного моделювання на волонтерських засадах, співпрацюючи з Міністерством охорони здоров’я.

Про те, як він створювався, скільки часу забирає та скільки людей над ним працює, як інформація проходить верифікацію та що буде з каналами після пандемії, в інтерв’ю Громадському розповіли засновник інституту Віктор Березенко та CEO установи Світлана Павелецька.

На початку пандемії інститут запропонував свою допомогу МОЗ. Міністерство підтримало ініціативу та підписало меморандум про співпрацю. Після цього «Коронавірус_інфо» зміг контактувати з усіма структурами та партнерами, щоб побудувати ефективну стратегічну комунікацію. Проєкт використовує лише офіційні дані з першоджерел, інформація верифікована, підтверджена МОЗ.

Віктор Березенко наголошує, що проєкт «Коронавірус_інфо» не працює державним коштом:

«Технічно «Коронавірус_інфо» — це скільки коштує створити Telegram-канал. Це не коштує нічого, це ваш телефонний номер і сам телефон. Тобто ви витратили гроші на смартфон, на сім-картку – і зараз теж можете створити Telegram-канал».

Над усіма каналами, включно із суміжними, як-то «Лікарі-експерти», «Коронавірус у регіонах», працює 7 людей. Це працівники інституту, які отримали додаткове навантаження. В середньому команда працює 16-18 годин на добу без вихідних.

Автори проєкту зазначають, що ці канали працюватимуть і після спаду епідемії.

«Канали закривають певну потребу населення в інформації. Потреба в інформації залишатиметься завжди. Як виходити з карантину, що робити після? Ми й зараз там говоримо про економічну кризу, спричинену зокрема  і коронавірусом. Що людям робити, як адаптуватися до нових економічних умов — усі ці канали допомагають людям пережити кризу. Після медичної (кризи) настане економічна. Доки ці канали будуть популярними й потрібними людям, доти ми інвестуватимемо час і зусилля», — пояснює Світлана Павелецька.

Загалом, Інститут когнітивного моделювання — це комерційна компанія, яка займається соціальними комунікаціями. Інститут консультує щодо стратегії формування іміджу, маркетингової кампанії та публічного позиціонування.

«Ми не суто піар- чи диджитал-агенція і не політтехнологічна агенція — ми займаємось усім комплексом. Це не означає, що для когось ми забезпечуємо тільки диджитал, для когось — тільки піар. Ні, ми завжди маємо науковий підхід, будь-яка наша стратегія базується на вивченні аудиторії, на соціологічних дослідженнях і на вивченні психологічних моделей цільової аудиторії нашого клієнта. Неважливо, що це: бізнес, політика чи державні установи», — пояснює Світлана Павелецька.